Du kan ikke gjøre noe med datoen for retro-maskiner, men noen datoer er bedre enn andre.

Noen er nå så gamle at de er retro retro-maskiner.

I Kawasakis verden var det Kawasaki følte at det var Yen som skulle ha blitt innløst fra fortiden.
De gjorde en del undersøkelser og brakte Zepyhr-serien til markedet, først i Japan og deretter i Europa og Amerika.
Dette var på begynnelsen av 90-tallet, men for de fleste var de for tidlig.

Vi var fremdeles hekta på race rep-maskiner, og selv om de solgte i jevnt tempo, satte de aldri virkelig fart.

Den største av Zephyr-trilogien var denne, Zephyr 1100.
Det var en stor sykkel som hadde Z-seriens DNA .
Motoren var en omarbeidet GPz1100-enhet.
En modifisering som den fikk, var et sylindertopp med åtte plugger.
Chassiset var ikke noe for bemerkelsesverdig, men det holder.

Det er ikke for mange igjen i disse dager av disse.
De som overlever, har hatt litt forskjellige liv.
Selv om det ikke er tid for respirasjonen.
Noen av disse ser for forferdelig ut.

Det er noen som har fått få kosmetiske innslag av ymse hell.
En kromoljekjølergrill, noen flettede bremselinjer og ettermarkedsdeler som hører hjemme et hel annet sted. Nemmelig fylliga.
Noen ganger er jeg i sjokk om hvordan man kan misshandle denne skapelsen fra Kawasaki.

En ting er sikkert !! Disse har klassiske linjer og kommer ikke fra en Starwarsfilm .

Noen har Zephyr som spesialitet og bygger disse til noe av det vakreste jeg vet om som har to hjul.

Bare det å gå ut i garasjen og se på kan redde dagen.

Galskapen lenge leve,,


Odd :-)






Link til masse info om Zephyr 750

Return of the legend.

Her er  noen bilder av min  Kawasaki Zephyr 750 C1

The universal sign of happines